Vi ringer deg
Hvordan blir jeg medlem på QXL.no?
 
 
 

Hvordan blir jeg medlem?

1. Registrering

Klikk på registrer deg øverst i høyre hjørne. Du kan her velge mellom registrering via BankID (anbefales) eller registrering via vanlig registreringsskjema. Fyll ut alle feltene i registreringsskjemaet som er markert med *. Nedenfor ser du noen tips til noen av feltene:
Brukernavn Brukernavnet kan kun inneholde bokstaver fra A- Z og tallene 0-9, samt tegnene understrek (_) og bindestrek (-). Brukernavnet kan ikke inneholde mellomrom. Husk at det er over 1 million registrerte medlemmer på QXL, så sjansene er store for at det du måtte ønske som brukernavn allerede er tatt. Vi anbefaler at du prøver varianter hvor du kombinerer det navnet du ønsker med tall, f. eks Erik23 eller Hoppa86. Det er ikke lov å registrere brukernavn som oppgir kontaktinformasjon eller som etterligner domener (f.eks. dinnettside.no)
Gatenavn Fyll inn ditt gatenavn. Husk også gatenummer dersom du har det. Bor du på et sted uten gatenavn bør du fylle inn navnet på huset, gården eller nærområdet du bor i.
Adresselinje 2 Her kan du fylle inn ytterligere stedsinformasjon eller annen adresseinformasjon slik som f. eks postboksadresse. Merk at vi ikke tillater postboks som eneste adresse, da en postboksadresse ikke verifiserer din bostedsadresse. Før du bekrefter din registrering må du ha lest våre Auksjonsregler og Kundevilkår.

2. E-post

Etter å ha bekreftet din registrering vil du få tilsendt en automatisk e-post som bekrefter at du har registrert riktig e-postadresse. Denne eposten vil også inneholde et systemgenerert passord som du benytter første gang du logger deg inn. Merk at du må endre dette passordet etter å ha logget deg inn første gang.

3. Sikkerhetskode

Etter å ha logget deg inn første gang kan du bestille en sikkerhetskode. Sikkerhetskoden må registreres på din konto dersom du skal selge noe eller by på mer enn 5 auksjoner. Logg deg inn på din konto og trykk på ‘SELG’ for å bestille en sikkerhetskode. Du velger selv om du vil ha koden pr. brevpost eller SMS, men det er uansett avgjørende at du har registrert deg med korrekt adresse. Merk at ikke alle kan motta sikkerhetskoden på SMS da dette avhenger av ditt mobilabonnement. Dersom du har spørsmål angående dette kan du kontakte vårt kundesenter. Sikkerhetskoden er til for å sikre at alle våre medlemmer er seriøse aktører, registrert med korrekt adresse. Ved svindelforsøk kan vi utlevere navn og adresse til politi og myndigheter. Merk at sikkerhetskoden ikke kan sendes til postboksadresser, C/O adresser, asylmottak eller statlige institusjoner da dette ikke verifiserer en brukers bostedsadresse.
Våre medarbeidere jobber hele dagen med å hjelpe deg når du måtte trenge det. Ønsker du å komme i kontakt med oss? Klikk her.